måndag 2 maj 2011

Tuve

Det hade kunnat bli en dyster dag idag om jag inte vaknat av att faxen gick igång och sakta matade ut följande meddelande medans jag intresserat åt en burk konserverade päron:

Hej Pelle,
Tack för ditt fax från 091120. Ursäkta att det tagit ett tag att svara men nuförtiden kollar vi inte faxen så ofta. Faktiskt var det när vår kontorist Ulrika skulle slänga den som hon hittade ditt fax. Det låter trevligt att du vill spela hos oss även om de onsdagsdanser du nämner upphörde hösten -89. Skallegården har bytt ägare flera gånger sedan dess så tyvärr är det ingen som kommer ihåg den ”succespelning” du refererar till. Den enda jag hittat som sett dig är min svärfar som bestämt avrådde mig från att boka dig. Men jag tycker att det skulle vara skoj om du kunde komma, inte bara för att jag verkligen avskyr min svärfar utan även för att jag tror att du skulle passa som underhållning för våra "Hundresenärer". De brukar äta lunch här på söndagar när de varit på studiebesök i hundmatsfabriken i Vårgårda. Eftersom dom ofta mår illa efter studiebesöket äter dom inte så mycket (vilket gynnar oss) och skulle behöva muntras upp. Där tror jag att du skulle passa in. Om du har eller kan skriva några låtar om hundar är det förstås ett extra plus.

Ring mig gärna om du är intresserad

Vänliga Hälsningar
Jocke Olsson
Restaurangchef, Skallegården, Herrljunga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar