onsdag 22 juni 2011

Hjo

I Skaraborgs Allehanda blev jag intervjuad under den trevliga rubriken Hej på dig...
Det var lite personliga frågor i samband med att jag spelade på en dans i Hjo Stadspark. Tyvärr blev den nåt fel i tidningen så frågor och svar kom inte riktigt i rätt ordning men jag tycker ändå att det gav en bild av vem jag är som artist(och människa).
Namnet blev också fel, tyvärr.
Jag har sparat klippet:

Hej på dig...  
...   Pelle Sanslös!
...som spelar ikväll på Kultisdansen i Hjo Stads-park. Tio snabba frågor:


Beskriv dig själv med tre ord:
- Stor, dansant och med många kvinnor längst fram.

Hur är din favoritpublik?
- Välvårdad, fundersam och lite blyg.

Vad tycker du om Hjo?
- Det är väldigt tråkigt.
Snart kanske det helt har försvunnit.

Vad tycker du bäst om med
Sverige?
- Att många har det svårt men inte säger något.

Vad tycker du sämst om?
- Ett litet ställe på Tjörn där man kan bada naken utan att någon ser.

Det finns snart inga ställen
kvar som spelar fin dans-musik, vad tycker du om det?
- Verkligen toppen. Jag längtar ofta dit.

Vad har du för förebilder?
- Svårt att säga, oftas är det nog oxfilé och bernaisesås

Vad tycker du om att äta
efter en lyckad spelning?
- Martin Luther King

Vi är snart halvvägs in i
Juni, hur ser resten av månaden ut för din del?
- Om jag lever och får ha
hälsan så kommer jag nog att resa en del i Sverige och kanske åka utomlands.
Jag hoppas också hitta nåt gammalt torp att renovera och när jag är färdig med det hoppas jag på att träffa en ny kvinna och bosätta mig nånstans vid
kusten och kanske skriva mina memoarer.

Men framför allt skall jag passa på att vila ordentligt och ta det lugnt.

Vilka tre saker skulle du ta med till en öde ö?
- Västergötland!

Vad skall du göra när du blir pensionär?
- Först åker jag till Tibro och sedan Skövde, even-tuellt också till Töreboda innan jag avslutar alltihop på Stora Hotellet i Karlsborg.

Tack, Pelle och lycka till ikväll!


SLA 14/6 1987





2 kommentarer:

  1. Hittade bloggen idag via FB o jisses vilka goa skratt jag fått mig!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Intressanta svar, Pelle. Jag har alltid undrat om Martin Luther King är lika god som han ser ut.

    SvaraRadera