onsdag 15 juni 2011

Lindome

Efter mitt inlägg för ett tag sedan har flera personer frågat om min skilsmässoplatta. Skivan, som hette ”Vad bryr du dig om hur jag mår”, spelades in efter att jag och Gunilla skilt oss 1980. Jag hade tänkt ge ut den till Julhandeln men Gunilla hotade att stämma mig (Typiskt henne, hon var verkligen en vidrig människa!) på grund av omslagsfotot så den kunde aldrig ges ut. Eftersom jag var så upprörd så hade jag dessutom råkat beställa 50 000 exemplar istället för planerade 500. Sedan dess har både min bil och min bostad varit fulla med skivor och det går inte en dag utan att jag stöter till en stapel eller måste flytta en kartong för att t.ex komma in i badrummet. Mona påstår att det inte är bra att ha det så, eftersom jag blir så upprörd när Gunilla kommer på tal. Hon tycker att jag skall slänga skivorna ”och gå vidare” men det tycker jag känns fel. Åtminstone så länge jag inte är klar med avbetalningen.

”Vad bryr du dig om hur jag mår” var en riktig dansplatta och hade 16 spår:   

SIDAN A
  1. Gunilla - Jag Tyckte Aldrig Om Dig
  2. Du Ljuger (Som Alltid)
  3. Din Feta Kossa
  4. Så Han Är Mäklare, Än Sen?
  5. Så Typiskt Dig, Gunilla
  6. Å Det Skall Du Säga?
  7. Skulle Göran Larsson Vara Bättre i Sängen (Ha Ha Ha!)
  8. Din Feta Kossa (Instrumental)

SIDAN B
  1. Andra Quinnor Tycker Faktiskt Jag Är Trevlig
  2. Räpan
  3. Gå Du Bara (Jag bryr mig inte)
  4. Jag Ville Faktiskt Skiljas Först
  5. Du Ser Bara Äldre Ut För Varje Dag
  6. Jag Har Skaffat Mig En Hund (Istället)
  7. Där Fick Du Så Du Teg
  8. Jag Klarar Mig Nog Utan Dig (Din Subba)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar