måndag 6 juni 2011

Svenljunga

I Svenljunga fick vi hyra ett rum billigt för att det inte gick att att stänga av värmen. Hade vi tagit ett lite dyrare rum hade vi kanske kunnat öppna ett fönster men nu var det inte så. Hursomhelst så drömmer jag väldigt mycket när det är varmt och det gjorde jag nu med:
Jag skulle spela på TV. Det var mycket folk runt omkring och jag kunde inte bestämma mig vad jag skulle ha på mig. Kameramannen,som var min mamma fast med mustasch, skrek åt mig att skaffa mig ett riktigt jobb istället och när jag fick syn på mig själv på TVn visade den min begravning. Just som sändningen skulle börja upptäckte jag att jag inte hade några kläder på underkroppen. När jag tittade ner hade mitt organ fått min första frus ansikte och hon skrek åt mig att jag alltid tar för mycket plats. Jag rusade ut och hamnade i en labyrint som visade sig vara min pappas huvud. Därinne följde jag vägskyltar som beskrev alla mina sämsta egenskaper. Plötsligt kom jag fram till mitt gamla pojkrum som fylldes med vatten och just som vattnet nådde taket tryckte min gamla gymnastíklärare Egon ner mig under ytan och jag vaknade, alldeles svettig.  
Försökte väcka Åke, som var röd som en kräfta och väldigt snurrig av bl.a. värmen men han förstod inte att det jag berättade varit en dröm utan upprepade bara om och om igen att jag kunde få låna hans handduk. Ringde till slut Mona som tolkade drömmen med ett drömlexikon hon fått från Bra Böcker. Hon sa att den kanske hade nåt med min barndom att göra. Sånt tycker jag verkligen låter intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar