tisdag 17 maj 2011

Vara

Spelade på seniorverksamheten ”Goltuppen” i Vara idag, men tyckte det blev väldigt konstig stämning när jag sjöng låten
”Mörka ögon, ljusa nätter, handklaver och kastanjetter” trots att den brukar gå hem på sådana ställen. Efteråt berättade Åke att det kanske berodde på att jag hela låten igenom sjungit ”handklovar” istället för handklaver. Då blir det ju förstås en lite annan innebörd, inte minst i inledningen:


Från Bohuslän till Benidorm
Min kärlek den är helt enorm
Jag följer dig vart än du går
Du kommer inte undan en señor

Du är mitt allt, du är min last
Nu har jag dig, nu är du fast
O dessa smärtsamt sköna nätter
Med handklovar och kastanjetter

Mörka ögon, ljusa nätter, handklovar och kastanjetter!
Osv...

Åke tyckte dessutom att ordet ”enorm” snarare kanske uppfattats som ”abnorm” men det tror jag berodde mer på Åke, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar