torsdag 21 juli 2011

Lundbyhallen

Idag fick Åke tillbaka sin första film från framkallningen. Filmen följde med kameran när han köpte den på en utförsäljning i Komarken hösten 1997 så man kan väl säga att Åke är ganska återhållsam med fotograferandet. Men jag tycker det är nåt visst med att vänta länge på att få filmen framkallad - som ett sätt att återuppleva minnen. En bild som jag sett fram emot att se var den Åke tog på mig och Lalla Hansson när vi träffades på en spelning på Lundbyhallen utanför Borås. Inte minst ville jag visa bilden för Mona som är ett stort Lalla-fans men som aldrig trott på mig när jag berättat om mötet. Tyvärr kom varken jag eller Lalla med på bilden. Vi står lite längre till vänster, troligtvis för att Åke blundat med fel öga. Trots min besvikelse måste jag ändå ge Åke rätt i att om man bortser från den missen så är bilden ändå ett fint minne från ett fint möte med en fin artist.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar