fredag 29 juli 2011

Bengtsfors

Idag på väg till Bengtsfors kom jag och Åke återigen att tala om kvinnor och Åke hade en del märkliga funderingar på hur man får en kvinna intesserad. Min erfarenhet är att man skall vara sig själv eller åtminstonde en bit av sig själv och helst då en bit som kvinnor är intresserade av, vilket i Åkes fall kanske inte alltid är så lätt.
Ett sätt som jag tycker fungerat bra är att ha ett urval av Telias betalkort till telefonautomater till hands, gärna av hög valör och med trevliga motiv. Det finns en hel del fina kort som man kan råka plocka fram som t.ex Tjörnbron i vinterskrud eller en gullig hund med en gul boll.
Det viktiga är att det sker otvunget, varför inte med repliken: ”Ojdå, 120 markeringar! Det skulle räcka för att prata om livet med någon i flera timmar - om man bara hade någon att tala med”. Det har fungerat, framför allt på mindre orter.

1 kommentar:

  1. När använde du det senast? Jag har nyligen studerat i Linköping. Jag skulle ringa hem till min kära. Jag fick gå hela vägen till Järnvägsstationen för att hitta en telefonautomat. Jag tror du har rätt. Knepet fungerar bättre i små städer. Min erfarenhet är att i dessa städer är det närmare till Järnvägsstationen om det har en dylik vill säga.

    /Uffe

    SvaraRadera