söndag 14 augusti 2011

Alelyckan

I slutet av juli bjöd Åke på flintastek hemma vid grillen på balkongen i Alelyckan. Steken hade han hittat i frysen och tyvärr måste han tolkat bäst-före datum fel. 08.10.11 läste Åke som åttonde oktober i år, men i efterhand förstår vi att det nog snarare var elfte oktober -08. Först idag har jag kunnat vara uppe en längre stund och jag tog mig ut i köket för första gången sedan Åke skjutsade mig hem. Jag ringde Mona och hon hade klarat sig bättre. Repade sig tydligen redan efter en vecka. Kanske tack vare att hon bara åt av klyftpotatisen och såsen.
För att förströ mig innan jag la mig igen gjorde jag en liten lista över mina favoritsåser. Den blev så här:

  1. Bernaissås
  2. Bernaissås
  3. Brunsås
  4. Rude Island

Listan ser kanske lite lustig ut i början men eftersom Bernaissås är så himla gott så tycker jag att den är både godast och näst godast.    

2 kommentarer:

  1. Har saknat dina geniala inlägg, skönt att du piggat på dig och till och med kan tänka på mat igen...

    SvaraRadera
  2. Tack,
    Det var faktiskt tanken på Bernaissås som fick mig på fötter igen.

    SvaraRadera