måndag 9 april 2012

Kortedala torg

Idag gick jag av misstag rakt in i en papperskorg och slog mig så illa att jag tappade en sko. Känslan fick mig att minnas på hur viktigt det ansågs i skolan att man kunde hoppa över en bock. Mina föräldrar hade till och med ett enskilt samtal med gymnastikläraren i detta ämne, vilket ledde till att jag fick utstå en ganska smärtsam stödundervisning i bockhoppning under två terminer. Senare i livet har det slagit mig hur lite användning jag fått för den kunskapen. Jag tror faktiskt aldrig att jag ställts inför ett problem jag kunnat lösa med hjälp av bockhoppning. Speciellt inte som mina problem oftast gällt min relation till kvinnor eller min ekonomi. Och dagens incident med papperskorgen blev ju bara ytterligare ett tydligt exempel.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar