tisdag 26 april 2011

Tibro

Eftersom jag har en relativt exklusiv bil är jag väldigt noga med vilken bensin jag tankar. Det är bara i nödfall jag tankar på andra mackar än ”bilisten”. Dom gånger det har hänt har jag alltid blivit besviken. Det är inte alls det ”bettet” i andra bensiner. Jag vet att man inte skall säga så, men jag tror faktiskt det beror på att bilisten säljer svensk bensin. Den passar bra till en svensk bil, helt enkelt. Dessutom är bilistens bensin alltid färsk. Bilen har gått 74 387 mil och det enda problem jag har är egentligen att man inte kan hissa upp ena bakrutan. Så det är alltid uppskattat när våren kommer med värmen.


Här är ett kort på skönheten. Brukar lämna in filmen hos Foto-Frasse i Ed och resultatet blir allid väldigt dåligt. Troligtvis för att Frasse (eller Hasse som han egentligen heter) är så fruktansvärt darrhänt. Men han är den enda som framkallar film från Instamatic-kameror så jag har inget val. Ibland känner jag inte igen en enda bild och då är det oftast fel film jag har fått.

Till helgen skall jag äntligen spela på Danmarksbåten. Förutom en stor publik kan man då också räkna med sol och hav (Ni minns säkert: ”Du är som en saltstänkt sten, Irén -med dina båda bruna ben”).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar