torsdag 28 april 2011

Lerum

Det är alltid roligt när folk är intresserad av det man gör. Därför tycker jag det är trevligt att skicka in självdeklarationen varje år. Det tråkiga med deklarationen är att den bara fokuserar på det ekonomiska, vilket ju oftast inte är speciellt muntert. Jag brukar därför skicka med en del anteckningar om sånt jag gjort under året som kanske inte syns bland alla siffror. Det kan vara små anekdoter eller dråpligheter, uppslag till låtar, broshyrer från ställen jag besökt, osv osv. Speciellt om man haft ett, eller kanske några, mellanår med mindre inkomster tycker jag det är viktigt att visa att man inte varit sysslolös. I år skickar jag t.ex. med en tändsticksask med Varbergs fästning i relief. Jag var där i november och hade det väldigt trevligt.  Skickade även med detta lilla utkast till en ny låt som jag arbetade med under september – november förra året:
Å Rose-Marie Så ung och fri. Som ljus choklad - med nötter i
Å  Rose-Mari å Rose-Marie säg Rose-Marie, kan det bli vi?
Å Rose-Marie, säg inte tvi,säg hellre ja säg hellre Vi.
Å  Rose-Mari å Rose-Marie, Jag vill så gärna, Rose-Marie
Trallala-la trallala-la-la Å Rose-Marie att det blir vi.

Tänkte kort och gott kalla den för ”Rose-Marie”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar