lördag 23 april 2011

Hisings Backa

Fick idag två skivor av en granne som i sin tur fått dom av en släkting han inte tycker om. När jag satte mig att lyssna så slog det mig att det skrivs väldigt få snitsiga texter nuförtiden. Förr ansträngde man sig för att hitta vitsiga rim och poänger. Både Owe Thörnqvist, jag själv och Thore Skogman är goda exempel. Men de skivor jag lyssnade på idag, den ena med Melissa Horn och den andra med musikgruppen Kent hade väldigt få skojiga infall eller lustiga rim. Jag är av den bestämda åsikten att man skall roa sin publik och inte älta sina problem offentligt och jag tror många håller med mig. Min granne lånade mig också en kassett med sin favoritartist, musikgruppen Pantera som jag inte lyssnat på ännu men tänkte ha i bilen när jag åker till Tibro i morgon. Det är ju alltid trevligt att sitta och lyssna och kanske sjunga med när man kör långa sträckor. Vem vet, kanske kan man inspireras till en ny låt själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar