torsdag 1 december 2011

Backa

När det lackar mot Jul tänker jag ibland på min Julskiva från -86 ”Juleljus och Glöggrus – Hårda klappar och mjuka låtar Julen 1986”. På grund av en del ekonomiska förvecklingar kom den inte ut förrän i Juli -87. Då sålde den tyvärr väldigt dåligt men den innehöll flera pärlor som fortfarande är uppskattade, inte minst på julfester. Dom populäraste är nog:

1. Kulorna Dinglar - Det Är Fest!
2. Fyra Ljus Har Brunnit Opp!
3. Grisen Jag Fick Av Ulrika, Den Feta
4. Dina Lussebullar, Susanne – Det Är Nåt För En Man!
5. Tre Vise Män På Hammondorgel
6. Den Staken Heter Duga (Sa Göstas Lilla Fruga)
7. Betlehem Boogie
8. Fjärde Advent - Vad Har Egentligen Hänt?
9. Lite Krubb I Krubban, Krissie?
10. Tomten Heter Pelle - Vad Heter Du, Lilla Vän?
11. Vi Vräker I Oss Idag!
12. En Lucia I Kortkort, Oj oj oj!
13. Tillsammans Såg Vi Första Barret Falla
    (En Sann Historia) 

Så här i efterhand kan jag tycka att det var lite dumt att ha ett årtal i skivtiteln. Det har gjort skivan alltmer svårsåld för varje år som gått.

3 kommentarer:

  1. Jag har sökt på nätet efter "En Lucia i kort, kort" men inte hittat den någonstans. Finns den att köpa eller har du textraden med liten enkel ackordanalys så man kan få en liten aning om dess förträfflighet. Bara som surrugat menar jag.

    /När kommer du och spelar i Falköping

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Så roligt att du intresserar dig för min musik på detta sätt.
    Har letat igenom hela lägenheten utan att hitta texten. Jag får nog skriva ner den och faxa över den till bloggningen. Någon ackordanalys har det mig veterligen aldrig funnits till den låten. Det är inte den typen av musik.
    Vänliga Hälsningar Pelle C.

    SvaraRadera
  3. ... och just det, till Falköping kommer jag gärna och spelar. Oftast har det blivit i samband med att vi har en spelning där. Det ser jag verkligen fram emot. Tack på förhand.
    Pelle C.

    SvaraRadera