fredag 23 december 2011

Backa

Uppesittarkväll. Har just slagit in de sista paketen till Åke och hans katt Lolo som bjudit hem mig på Julafton. Det skall bli trevligt. Har köpt en hel del kattmat, bland annat nåt som heter kattsand. Visste faktiskt inte att katter äter så mycket sand som dom tydligen gör. Till och med expediten i djuraffären tyckte det var lustigt.  Jag har märkligt nog aldrig varit hemma hos Åke trots att vi jobbat ihop i snart 20 år. Jag har även bjudit in Mona men hon har inte svarat. Kanske är hon fortfarande sur för det där med hönan och ägget.
Innan jag far hem till Åke skall jag hoppa in som tomte hos Kickan Andersson i Härryda och hennes man eftersom deras tomte blivit sjuk, något hon inte vågat berätta för sin man eftersom han reagerar väldigt starkt på minsta förändring. Kan faktiskt inte begripa varför hon valde honom. Hans enda stora intresse är att bygga sådana där miniatyrer av skepp som man pillar in i flaskor (till ingen nytta). Enigt Kickan har han Västra Götalands största samling av sådana skepp. Kan inte begripa hur han lyckats med det när han är så kolerisk som han är. Dessutom har han alltid haft ett horn i sidan till mig så Kickan har speciellt bett mig att ha en ordentlig tomtemask och inte avslöja vem jag är. Har övat några timmar idag och tycker mig fått in en del fina gester, så det kommer nog att bli väldigt lyckat. Det är inte för inte som man är en show-man ut i fingerspetsarna.
Ser verkligen fram emot morgondagen och vem vet, kanske får man några trevliga julklappar med sig hem. Minns att Gunilla nästan alltid gav mig olika städartiklar av hög kvalitet. En del av dem har jag fortfarande kvar. Eller alla, faktiskt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar