tisdag 6 mars 2012

Alelyckan

Vaknade I morse och kände mig upprymd inför spelningen i Göteborg. Eftersom det är viktigt att vara i bra form så letade jag fram presentkortet jag fick av Mona för något halvår sedan.Det visade sig gälla en “hälsoprofil” vilket lät trevligt eftersom det är något jag själv saknat de senaste åren.  Så jag begav mig till den privata mottagningen “Hälsolyckan” i Alelyckan med stora förväntningar. Det visade sig dock vara ganska jobbigt, bland annat fick jag cykla på en motionscykel med sådan kraft att jag fick ymnigt näsblod. Det ingick också en del andra obehagligheter i undersökningen vilket gjorde att jag mer och mer började tvivla på om det verkligen var lämpligt att ge bort sådant som present. När jag till slut fick resultatet, som sjuksystern bland annat beskrev som “alarmerande dåligt” fick jag faktiskt nog. Om det är ett presentkort skall det väl vara lite festligt och trevligt. Som det blev nu blev jag ju mest ledsen. Och jag känner verkligen inte att jag fått någon hälsoprofil.  Snarare tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar