måndag 5 mars 2012

Göteborg

Det har verkligen varit väldigt lite att göra sedan brytningen med Åke i julas. Väldigt, väldigt lite. Idag satte jag mig ner med papper och penna för att summera förra månadens viktigaste händelser. Efter två timmar, när tankarna farit hit och dit, kunde jag konstatera att jag på pappret gjort en ram där jag fyllt i varannan ruta med en prick och varannan med ett kryss. I ramens mitt hade jag omedvetet ritat en liten get med oproportionerligt stort huvud och två kryss till ögon. Under geten hade jag skrivit “Pelle”.
Det var, tyvärr får man väl säga, en ganska bra beskrivning av månaden.

2 kommentarer:

  1. Dyker du upp på improvision song contest i vår då? Det gick ju bra sist. Jag menar, så har du något att skriva när du ska summera mars.

    SvaraRadera
  2. Jodå, om det är festivalen den 24:e Mars du syftar på så är jag med, minsann. Jag vill ju inte svika mina fans i Göteborg. Det ryktas om att dom kanske kommer dit för att se mig. Alla sju!

    SvaraRadera