fredag 16 mars 2012

Allum

Igår hade jag lite bråttom när jag skulle köpa köttkorv så jag slank in på ett köpcentrum i Partille som har en sådan där karusell-ingång där man går in i en liten tårtbitsformad glasbur och liksom föses in i butiken. Jag har aldrig gillat sådana ingångar och idag fick jag vatten på min kvarn. Framför mig gick en storväxt hundägare med rakat huvud och stort skägg och det bar sig inte bättre än att hans enormt stora hund hamnade i min glasbur istället för i sin husses. Hunden gick omedelbart till attack så jag kastade mig bakåt och i samma ögonblick som jag slog huvudet i glasväggen stannade karusellen och blev stående med mig och hunden instängda tillsammans. Hunden blev fullständigt rasande men som tur var hade även kedjan som den var kopplad i fastnat. Det gjorde att det fortfarande var några centimeter kvar mellan mig och den nafsande hunden så länge jag tryckte mig hårt mot den bakre väggen. För att skingra tankarna stod jag och funderade lite på uttrycket "Hunden är människans bästa vän" och kom fram till att det faktiskt stämmer dåligt. Redan efter 5 minuter hade jag kommit på´tre vänner som är bättre än hunden och jag hann komma på ytterligare en innan personalen fick oss loss. Jag tror det tog 20 minuter. Men det kändes som betydligt mer, kanske uppemot 45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar