söndag 11 september 2011

Bräcke IV

Det är fortfarande tunnt med jobb så idag satt jag mest vid faxen och väntade. När den inte skickar eller tar emot fax så har den ett svagt, lätt tuggande ljud som jag intresserade mig för. Först låter det ganska hemtrevligt men efter någon timma blir det snarare en smula irriterande. Efter ytterligare någon timma blir det direkt sövande, så även om jag la örat mot faxen för att höra fler detaljer så somnade jag i den ställningen strax innan lunch. Mitt i denna slummer kom det plötsligt ett fax. Jag har ställt in faxen på högsta ljudnivå så att jag skall höra den även om jag sitter och repar i hobbyrummet, så med örat mot faxen blir ljudet fruktansvärt starkt. Så starkt att jag med ett vrål rullade ur stolen, trasslade in mig i faxsladden och drog hela maskinen över mig. Med armarna intrasslade i sladden kunde jag inte hindra att faxen, när bordet vek sig, la sig över mitt ansikte med ovansidan nedåt, något om ledde till att det varma papper som kom ut mer eller mindre trycktes in i min mun. När jag efter en stund lyckades lösgöra mig visade det sig att faxet var ett reklamblad för kontorsmateriel. Man erbjöds tre limstift gratis om man köpte 15 pärmar. Lyckades efter en del pyssel räkna ut att det egentligen innebar att man fick 0,2 limstift per pärm. Funderade under lunchen på om det verkligen var ett bra erbjudande.
Kanske var det snarare ett försäljningstrick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar