torsdag 22 september 2011

Stora Höga

Jag är verkligen född till artist. Vad inte många känner till är att jag en gång, när det var lite mer motigt än vanligt, bestämde mig för att sadla om och ta jobb i en liten skoaffär i Stora Höga. Det var inte många kunder där så den mesta tiden ägnade jag mig faktiskt åt att fundera ut nya låtidéer (ja där ser ni, ännu ett tecken på att man är artist i blodet). Hursomhelst hade jag provisionslön så när det väl kom in någon kund så var jag fast besluten att inte ge mig förrän dom hade köpt något. Till saken hör att jag under den perioden inte var riktigt i balans, mycket  på grund av en komplicerad affär med en gift kvinna som i sin tur visade sig ha en affär med ytterligare en man, som var gift med en tidigare flickvän till mig. Så en dag när en av veckans få kunder kom in bestämde jag mig för att jag inte skulle ge mig vad som än hände. Olyckligtvis var kunden inte intresserad av att köpa skor utan kom in i butiken för att sälja kalendrar till förmån för övergivna sommarkatter. Men när jag väl förstod det hade jag ju dessvärre redan bestämt mig. För att göra en lång historia kort så slutade det med att den gamla damen fick ett lindrigt benbrott i ankeln och att jag satt anhållen en kortare tid misstänkt för olaga frihetsberövande. Det var under den tiden jag fattade mitt beslut att resten av mitt liv helt ägna mig åt musiken. Ett beslut som jag aldrig ångrat. Utom möjligen ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar